معماری
خانه / ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

اخذ ویزای مولتی کانادا و ویزای ۵ ساله کانادا

ویزای مولتی کانادا

قبل از اینکه قصد سفر به کانادا را داشته باشید، ابتدا باید پاسپورت و ویزا با توجه به  کشور و تابعیت ، چک شود. انواع مختلف ویزا برای افرادی که مایل به بازدید از کانادا هستند وجود دارد. در اینجا برخی از گزینه های مهم آمده است:

۱- ویزای توریستی (مسافرتی) یا بازرگانی

این ویزا در اصل ویزای توریستی موقت یا Temporary Resident Visa نام دارد. معمولا این نوع ویزا برای دو گروه اصلی زیر صادر می شود.

 – کسانی که قصد دیدار اهالی فامیل یا دوستان خود را دارند

– کسانی که برای کارهای تجاری کوتاه مدت یا شرکت در سمینارها وارد کانادا می شوند

البته افرادی هم که فامیل در کانادا ندارند و تنها برای تفریح به این کشور می آیند در این دسته قرار می گیرند ولی احتمال صدور ویزا برای این گروه بخصوص اگر از کشورهای نزدیک به کانادا نباشند بعید است. افرادی که با ویزای زیارتی موقت یا همان ویزای توریستی وارد کانادا می شوند حق کار و تحصیل در این کشور را ندارند. معمولا این ویزا شش ماهه صادر می شود (بنا به تشخیص مامور گمرک و هنگام ورود به کانادا). همچنین این افراد نمی توانند از بیمه دولتی کانادا برای درمان بیماری های خود استفاده کنند.

انواع ویزای توریستی کانادا

بطور کلی ۳ نوع ویزای توریستی در کانادا صادر میگ ردد که عبارتند از:

– ویزای یکبار ورود (Single)

با این ویزا  می توان تنها یک بار به کانادا سفر کرد و تنها برای ۶ ماه معتبر است (مگراینکه از طریق زمینی به ایالات متحده آمریکا و یا St. Pierre و Miquelon سفر کرد). در صورت لزوم  می توان جهت تمدید ویزای توریستی کانادا حداقل ۳۰ روز قبل از انقضا اقدام کرد.

– ویزای چند بار ورود (Multiple)

با این ویزا بسته به تصمیم سفارت، می توان چند بار وارد کانادا شد و البته تنها برای ۶ ماه معتبرخواهد بود. مسافر باید تعیین کند برای چه مدت به ویزای توریستی خود نیاز دارد (تا سقف ۶ ماه) و در صورت لزوم این کار را به مامور سفارت واگذار کند.

– ویزای ۵ ساله (Super-Visa)

تلفن تماس: ۹۱۰۲۵۵۱۰ (۰۲۱)

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

– کپی تمام صفحات پاسپورت

– ترجمه شناسنامه

– پرینت حساب بانک (تمکن مالی) یا گردش حساب شش ماهه

– پرکردن و تأیید فرم درخواست ویزا  (Application form)

– پرکردن اطلاعات خانوادگی (Family information)

– دو قطعه عکس ۴*۶

– ترجمه سند ملکی

– ترجمه سند شغلی (درصورت اشتغال)

– دعوتنامه (اختیاری)

– ترجمه سند ازدواج (اختیاری)

– رزرو هتل و بلیط (اختیاری)

شرایط جدید ویزای توریستی کانادا

 از تاریخ یازدهم دسامبر ۲۰۱۳ متقاضیان ایرانی ویزای توریستی، دانشجویی و کار بین ۱۴ و ۷۹ ساله ملزم به دادن داده های بیومتریک خود ( اثر انگشت و عکس) می باشند. این سیستم جدید شامل شهروندان ۲۹ کشور و یک منطقه خواهد بود که ایران نیز جزو آنهاست. سیستم بیومتریک برای متقاضیان ویزای موقت (توریستی، دانشجویی و کار) الزامی است. بعد از عقد قرارداد زمانی توسط دفتر ما ( لحظه آخری ) برای دادن اطلاعات بیومتریک شما در ترکیه تعیین خواهد شد، که شما می بایست به آنجا مراجعه نمایید. لیست شهرهایی که می توانید این خدمات را انجام دهید به شرح زیر است. توجه گردد که شرایط ترکیه بهتر می باشد.

 ۱- آنکارا و استانبول ۲- ارمنستان ۳- آذربایجان ۴- گرجستان ۵- کویت ۶- بحرین ۷- امارات

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انگشت نگاری در سفارت کانادا با ما در تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند گردید.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

فرایند اخذ ویزای توریستی کانادا حدود ۱۶ هفته به طول می انجامد؛ اگرچه مدت زمان نسبتا کوتاه برای اخذ ویزای توریستی کانادا نکته مثبتی است ولی در عین حال به این معنی است که اگر متقاضیان مدارک مورد نیاز را به طور کامل ارسال نکنند سفارت کانادا معمولا پرونده را مردود کرده و شانس تکمیل دوباره پرونده را به متقاضیان نمی دهد.

۲- ویزای دانشجویی یا دانش آموزی

برای تحصیل یا بهتر بگوییم ادامه تحصیل در کانادا باید ویزا گرفت. به این نوع ویزا Study Permit یا مجوز تحصیل می گویند. معمولا برای دوره های آموزشی کمتر از شش ماه نیازی به دریافت ویزای دانشجویی نیست. این روزها بیشتر به کسانی ویزای دانشجویی می دهند که در دوره های تکمیلی (کارشناسی ارشد به بالا) اقدام کرده باشند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی

– پاسپورت (گذرنامه)

اصل گذر نامه و کپی ۱۰ صفحه ی اول گذرنامه ی هر متقاضی.  لطفا اطمینان حاصل کنید که گذر نامه ی شما جهت خروج از ایران دارای اعتبار کافی و لازم می باشد.

– مدارک نشان دهنده ی ویزا های قبلی و یا مسافرت در ۱۰ سال گذشته

فتوکپی کلیه صفحات گذرنامه قبلی و فعلی که نشان دهنده روادید کشور های مختلف ، کلیه مهرهای .ورود و خروج از ایران و سایر کشور ها در ۱۰ سال گذشته می باشد

– مدارک نشان دهنده ی موقعیت خانوادگی

فتوکپی تمام صفحات شناسنامه برای هر متقاضی

– مدارک مربوط به سابقه ی تحصیلی

اصل و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات از موسسه آموزشی مربوطه ، در صورتی که به تازگی از آن فارغ التحصیل شده اید. و یا هنوز فارغ التحصیل هستید. لطفا نامه ی مربوطه را از موسسه ی خود دریافت و ارائه نمایید

– مدارک مربوط به سوابق کاری ( اگر در مورد شما صدق می کند)

نامه ی اشتغال به کار، نشانگر سمت و طول مدت استخدام می باشد.

– مدارک نشان دهنده ی اشتغال به کار شما، همسرتان و کسی که هزینه ی شما را می پردازد ( اگر در مورد شما صدق می کند)

اصل نامه ی جدید اشتغال به کار، نامه باید حاوی سمت ، حقوق و طول مدت استخدام و سایر جزییات باشد و یا مدارک نشان دهنده کسب شخصی شما همسرتان یا کسی که هزینه های شما پرداخت می کند ( اگر در مورد شما صدق می کند). کپی جواز کار معتبر و نامه ی تائیده ی از صنف مربوطه ، آگهی در روزنامه ی رسمی ، لیست بیمه کارمندان و یا سایر مدارک کاری نشان دهنده ی سایر مدارک کاری دال بر درآمد حاصل باشد ، اصل گواهی بانکی برای همه /هر حساب بانکی که در زمان در خواست بیش ار یک ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد و یا مدارک نشان دهنده در آمد ناشی ار منابع دیگر برای شما همسرتان یا کسی که هزینه های شما پرداخت می کند ( اگر در مورد شما صدق می کند)

– مدارک نشان دهنده ی وضعیت مالی شما ، همسرتان و کسی که هزینه های شما را پرداخت می کند ( چنان چه در مورد شما صدق می کند)

اصل گواهی بانکی جدید که در زمان درخواست بیش از یک ماه از تاریخ آن نگذشته باشد ، ( برای همه /هر حساب بانکی جاری /پس انداز، سپرده ی کوتاه مدت یا بلند مدت ) . گواهی بانکی باید شامل نام شما /یا همسرتان /تاریخ افتتاح حساب، مانده ی حساب، تراز میانگین و /یا گردش حساب باشد.

– مدارک نشان دهنده ی دارایی شما و همسرتان

اگر شما یا همسرتان ملک یا املاکی دارید ، لطفا فهرستی از املاک خود را با جزییات آن در یک کاغذ جداگانه تهیه و ارائه کنید.

۳- ویزای کار

این ویزا برای کسی صادر می شود که از طرف یک شرکت کانادایی برای کار در کانادا دعوت شده است. برای دریافت ویزای کار نظر اداره کار کانادا HRSDC در بیشتر مواقع الزامی است. معمولا این ویزا وقتی صادر می شود که نشان دهد فرد مذکور با ورود به کانادا اثر مثبتی برروی بازار کار کانادا خواهد داشت. دوره این نوع ویزاها بستگی به طبیعیت کار کاملا متفاوت است. فردی که از این طریق وارد کانادا می شود باید نشان دهد که اقامتش موقت است و بعد از پایان ویزا کانادا را ترک خواهد کرد. البته در بسیاری از موارد کارفرما، تقاضای تمدید ویزای کار می دهد و ممکن است چنین فردی چند سال با ویزای موقت کار در کانادا باقی بماند.

۴- ویزای تجاری

ویزای تجاری کانادا، شرایط زندگی سرمایه گذاران، کارآفرینان و شاغلان کسب و کار و خانواده های آنان را بطور دائم در کانادا فراهم می کند.

مجوز حضور موقت در کانادا

بعضی اوقات یک فرد به دلایل مختلف اجازه ورود به کانادا ندارد و به اصطلاح Inadmissible است. اگر حضور چنین فردی در کانادا بنا به مسایل شخصی یا اجتماعی لازم باشد، افسر اداره مهاجرت برای وی ویزای خاصی صادر می کند که Temporary Resident Permit نام دارد. این ویزا بیشتر برای افراد سالخورده ای صادر می شود که تمام یا بیشتر فرزندانشان ساکن کانادا هستند. مدت این ویزا معمولا یک ساله است. صاحبان این ویزا حق استفاده از امکانات رایگان پزشکی را ندارند. این نوع ویزا نمی تواند جایگزین تمدید ویزای موقت شود.

ویزاهای ویژه

دولت کانادا معاهده های مختلفی با کشورها و سازمان های بین المللی امضا کرده است و به واسطه آنها برای افراد ویزا صادر می کنند. برای مثال می توان به معاهده شیلی و یا معاهد نفتا NAFTA اشاره کرد. در ضمن دولت کانادا برای دیپلمات ها و خانواده هاشان ویزای دیپلماتیک هم صادر می کنند.

تلفن تماس: ۹۱۰۲۵۵۱۰ (۰۲۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما تماس بگیرید.